Bez emocji

n: Przedstawię ci teraz swój punkt widzenia, posłuchasz?
na: Oczywiście, bardzo mnie on interesuje. Mów proszę.
n: Dobrze. Chciałbym. Dodam, bardzo chciałbym uprawiać z tobą seks.
na: Dobrze. To już wszystko?
n: Tak, a dlaczego pytasz?
na: Cóż, mój punkt widzenia jest nieco sprzeczny z twoim.
n: W jakich kwestiach?
na: Obawiam się, że muszę dokładnie wyjaśnić ci całą sytuację, jak to wygląda z mojej strony.
n: Proszę bardzo, nic nas nie nagli obecnie.
na: Dobrze.
n: Zamieniam się w słuch?
na: No więc, zdążyłam zauważyć, że udaje ci się całkiem swobodnie zarabiać około sześciu tysięcy złotych miesięcznie.
n: To prawda.
na: Podoba mi się także, twój sposób wykorzystywania środków finansowych, jesteś raczej oszczędny, nie skupiasz się na drobnostkach czy też błahych przyjemnościach. Jesteś bardziej osobą rozsądną niż spontaniczną.
n: Myślę, że to się zgadza. Kontynuuj proszę.
na: Przez większość naszej znajomości obserwuję cię, jesteś bardzo stabilny, twoja uczuciowość jest stonowana, nie popełniasz błędów w towarzystwie. To świadczy o twoim dobrym wychowaniu, a także o tym, że twoja dalsza kariera czy też rozwój osobisty, jeśli nie zdarzy się nieszczęśliwy wypadek, będą toczyć się pomyślnie.
n: Muszę uznać to za komplement.
na: Miło mi, lecz to zwyczajna analiza.
n: Proszę Cię powiedz więc gdzie znajduje się punkt poróżniający nasze sposoby postrzegania?
na: Za chwilę do tego dojdę.
n: Dobrze.
na: Tak więc do tej pory, nie wykluczałam stosunku z tobą.
n: To miło.
na: I nie wykluczam go wciąż, jednak...
n: ...obawiam się, że to będzie właśnie ten punkt.
na: Dokładnie. Jednak, w mojej opinii nie jesteś pociągający seksualnie, nie podoba mi się kształt twojej twarzy, budowa ciała, nie przepadam także, za twoim sposobem wysławiania się czy też tikami nerwowymi. Uważam, że moglibyśmy uprawiać razem seks, jednak chciałabym aby następstwem tego aktu było poczęcie potomstwa i wspólne życie - jako para rodziców, ze względów, oczywiście społeczno-ekonomicznych.
n: Pozwól mi się chwilę nad tym zastanowić.
na: Oczywiście.

Minęła chwila.

n: Więc...
na: Słucham?
n: Niestety sprzeczność naszych punktów widzenia jest większa niż myślałem.
na: Dlaczego?
n: Postrzegam Cię jako osobę bardzo pociągającą seksualnie.
na: Dziękuję.
n: Nie ma za co, lecz daj mi skończyć. Chociaż wiem, że twoje zachowania seksualne są często bardzo rozwiązłe. Nie przepadam za twoją spontanicznością w dobieraniu partnerów oraz za tym, że po spożyciu alkoholu twoje zachowania seksualne są bardzo widoczne i śmiałe.
na: Muszę przyznać ci rację.
n: Podobasz mi się fizycznie i uważam, że jesteś piękną kobietą ale wyżej wymienione skreślają cię w moim postrzeganiu jako partnerkę do związku, z którego miałyby się zrodzić dzieci. Zwyczajnie w wyniku wcześniejszych obserwacji miałbym wiele powodów aby obawiać się o twoją wierność i brak rozwiązłości.
na: Dziękuję za twoją opinię. Proszę daj mi teraz chwilę do namysłu.

Minęła chwila.

na: Myślę, że mogę zaproponować dwa rozwiązania.
n: Słucham uważnie jakie są twoje propozycje.
na: A więc pierwsze rozwiązanie jest takie abyśmy oboje porzucili swoje dążenia i szukali poszczególnych cech u innych partnerów.
n: A drugie rozwiązanie?
na: Drugie rozwiązanie to umowa.
n: Na czym miałaby ona polegać?
na: Ja poprzez trening stanę się o wiele bardziej powściągliwa i swoje kontakty seksualne ograniczę tylko do jednego partnera, a ty za to, będziesz ćwiczył aby zmienić swój sposób wysławiania się, staniesz się bardziej pewien siebie oraz podejmiesz się odpowiedniego kursu, aby zaspokajać mnie seksualnie wtedy kiedy będę miała taką potrzebę.
n: Dziękuję za te propozycje. Obawiam się, że wybór należy do mnie?
na: Owszem.
n: Potrzebowałbym chwili do namysłu.
na: Proszę bardzo.

Minęła chwila.

n: Więc, podjąłem decyzję.
na: Zamieniam się w słuch.
n: Podejmę się wyzwania drugiej propozycji, jednak chciałbym aby miała ograniczone czasowo ramy spełnienia lub nie spełnienia warunków umowy. A także umowę będzie wykonywać skokowo przechodząc do coraz to wyższych etapów tejże.
na: Zdołałam przewidzieć takie rozwiązanie.
n: Chwalę zdolności intelektualne.
na: Zgadzam się.
n: Ja też, proszę więc abyśmy skontaktowali się ze sobą za pomocą poczty elektronicznej.
na: Oczywiście. Do zobaczenia.
n: Do zobaczenia.