Modlitwa do cierpienia

O mądre cierpienie,

Kompletna przeciwności,

Beznamiętnego trwania w bólu,

Całkowite zaprzeczenie umierania,

O mądre cierpienie,

Sensowna męko,

Co umacniasz mnie codziennie,

Co sprawiasz, że jestem czysty,

W moim sercu, w mojej duszy,

Co sprawiasz, że jestem silny,

W moim głosie i w mojej głowie.

O mądre cierpienie,

Dziękuję ci, że mnie dotykasz,

Że moje żyły płoną,

Moje serce bije tak mocno,

Łzy cisną mi się do oczu.

O mądre cierpienie,

Co sprawiasz mi tyle bólu,

Nieznośne, nie do wytrzymania,

Gnębiące mnie codziennie,

Nie opuszczaj mnie nigdy,

Sprawiaj, że wiem czym jest życie.

O mądre cierpienie,

Kompletna przeciwności przyjemności,

Ciągłych rozkoszy i pięknego życia.

O mądre cierpienie,

Co dajesz mi tyleż bólu,

Tyleż nauki i tyleż siły, aby żyć.

O mądre cierpienie,

Dziękuję ci, że mnie dotykasz,

Że dzięki tobie mogę widzieć świat inaczej,

Jesteś dla mnie najważniejszym,

Najistotniejszym i przynoszącym mi dumę,

Moim własnym elementem duszy,

Moim najwspanialszym osiągnięciem.

O mądre cierpienie,

Nie pozwól mi nigdy zboczyć ze ścieżki,

Cierpiących dla większego dobra.